lördag 7 mars 2015

Ändrade planer

I torsdags efter jobbet åkte jag och barnen över till mina föräldrar. Planen från början var att pappa, Lina och jag skulle åka upp till Kungsberget på fre morgon för att åka slalom. På em skulle mamma åka upp med Ella och Felix. Tomas hade inte fått ledigt från jobbet. Lina, Bobo och Alma skulle därför åka upp senare tillsammans med Tomas. På tors em ringer Lina mig och berättade att Alma var sjuk. De skulle därför inte åka upp på fre. Men om hon blev bättre skulle de komma upp på lördagen. Tomas skulle då istället få ta tåget upp till Gävle. Barnen och jag sov kvar hos mina föräldrar. Under natten frös och svettades jag om vartannat. Vaknade febrig, med huvudvärk, halsont och hosta. Tog en temp som visade 38.5. Bestämdes då att vi skulle avboka resan helt. Jag åkte hem på fm och sov större delen av dagen. Barnen fick stanna hos mormor och morfar. De åkte till leklandet efter lunch. Ella blev lite besviken på att det inte blev någon resa... hon hade sett framemot att bo på hotell och att få prova artrika skidor. På kvällen ringde mamma och erbjöd att barnen kunde stanna där en natt till...
Mamma och pappa kom över med barnen strax före kl 11. Då skjutsade Tomas över Ella till en kompis. Ella går på dans på lör, mamman till den andra flickan som också går på dansen erbjöd sig att ta med Ella också till dansen, och att hon sedan kunde följa med hem till dem ett tag. Tomas och Felix gick på bio så jag fick vila. Så istället för att åka skidor, vilket jag verkligen sett framemot ligger jag i sängen med feber, huvudvärk, halsont och feber... som sagt lite ändrade planer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar