tisdag 1 april 2014

VAB...

Nu är det Felix tur. Förra veckan var det Ella som hade feber. I går kväll precis när jag gått och lagt mig, vaknade Felix och skrek. Gick in för att trösta honom, och möts av en brännhet ledsen och hostig liten kille.
- Jag vill sova i mammas säng...
Vilket han självklart fick. Bestämde innan vi somnade att jag skulle VAB.a som idag, och Tomas på onsdag. I morse när han vaknade var han inte lika varm. Tog en temp som visade 38.3. Han är inte särskilt påverkade av sin feber, men han hostar en hel del.

Idag börjar Tomas sitt nya schema. Vilket innebär att han börjar kl 8 istället för kl 7, och slutar kl 17 i stället för kl 19. Med andra ord kommer vi kunna hjälpas åt med barnen på morgonen, och vi kommer att kunna äta middag tillsammans varje dag :) Men det bästa av allt är att han inte jobbar några helger... Eller det vet vi inte säkert. Med tanke på att det är så många röda dagar nu på våren så får han inte ihop sina timmar tydligen. Jag har inte förstått detta riktigt. Men jag tror att det handlar om att det inte räknar timmar / år, utan räknar kvartalsvis. Om det är så, innebär det att det blir lite för lite timmar de kvartal det är många röda dagar (detta kvartal t.e.x), men att det då borde bli för många timmar de kvartal då det inte är några röda dagar. Räknar man på ett år, så går det jämn upp, men inte när man räknar per kvartal. Tomas har pratat med facket om detta, hoppas att de kan hjälpa honom med detta. Annars jobbar han 2 lördagar detta kvartal. Vilket i-och-för-sig är mycket bättre än det var innan. Men det innebär att jag han jobbar 6 dagar i sträck de veckor han jobbar en lördag.... Bara att avvakta och se vad facket kan hjälpa honom med...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar