måndag 1 april 2013

Påskdagen.

Mina försök att gå ner i vikt börjar iallafall bra. Inge godis eller andra onyttigheter varken idag eller igår.

Inatt kom Ella in till oss, eller inatt, klockan var strax efter 5, tror jag när hon kom in. Hon la sig bedvid mig i sängen och somnade snabbt om. Vid sju-tiden vaknade Felix, för att inte väcka Ella gjorde jag som häromdagen, gick och la mig i Ellas säng med Felix. Inte för att jag hade någon förhoppning om att Felix skulle somna om, men jag kanske kunde få ligga och dra mig ett litet tag. Vilket han faktiskt lätt mig göra, men jag tror inte det dröjde mer än max 10 minuter så kommer Ella in, på ett fruktansvärt dåligt humör. Tror att hon var lite sur, för att jag inte låg i sängen när hon vaknade, och att sedan hitta mig i hennes säng, tillsammans med lillebror, det vart lite för mycket för en nyvaken 4-åring. Efter ett tag tinade hon iallafall upp. Efter frukosten roade jag mig med att stå och steka pannkakor, samtidigt som jag klädde på barnen, klädde på mig, borstade allas tänder, sminkade mig, och packade picnicken som vi skulle ha med oss. Skulle möta upp en kompis och hennes två barn i en park för lite lek och lunch ute i solskenet. Vart en trevlig förmiddag, vi hann med lite vuxen prat också mellan våra utryckningar för barnen:). Sprang även på en barndomskompis till mig i parken. Vi har inte setts sedan Felix var nyfödd, och inte har vi fåt till det att prata i telefon heller. När vi sågs sist hade hon en dotter på knappt ett år. Nu hade den dottern hunnit bli 2 1/2 år och även storasyster till en lillebror på drygt 4 månader. Var jätte kul att se henne, vi sa att vi skulle höras, jag hoppas att vi får till det :) Efter pannkakslunch lekte barnen lite till innan det var daxs att åka hem. Felix behövde få sova middag. Var hemma strax före kl 13. DÅ hade han somnat i bilen, så det var bara att bära in honom till hans säng, så sov han vidare.

Nu tänkte jag passa på att sätta mig i soffan och läsa en bok. I morgon börjar nya kursen i skolan, så det gäller att passa på. Kanske inte kommer hinna läsa någon egen vald bok igen innan sommaren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar