måndag 11 mars 2013

Skoltrött....

Nu har vi vart ute på praktik i drygt 8 veckor. Det är mycket jobbigare än jag hade trott att det skulle vara... Inte gör det saken bättre att vi sammanlagt på 10 veckor har haft 4 stycken hemtentor och en muntlig tenta. Idag fick jag veta att jag klarat de två första hemtentorna. Skön att kunna lägga det bakom sig. Är så gott som klar med hemtenta tre, ska bara dubbelkolla en sak sedan skickar jag in den, blir nog på onsdag kväll, sen kan jag bara hoppas att den blir godkänd. Efter det är det en hemtenta och den muntlig tentan kvar. I påsk är mitt mål att jag inte ska titta i en enda skolbok, för att sedan ta nya tag med D-uppsats och en valbar kurs efter påsk. Behöver verkligen få koppla bort skolan några dagar.

I morgon efter praktiken ska jag "provjobba" på en närakut. Ska bli roligt, samtidigt som jag känner dåligt samvete mot familjen (f.f.a. barnen) som jag inte kommer att få träffa alls i morgon. Kanske om jag har tur så vaknar de innan jag åker på morgonen. För att spä på det dåliga samvetet lite så gick jag och tränade vid 18-tiden idag, nästan direkt när jag kom hem från praktiken, istället för att umgås med familjen... Usch detta ständiga dåliga samvete.

I dag har båda barnen vart på dagis. Hoppas nu att vi får hålla oss friska ett tag. Jag hoppas på våren, i helgen fick jag nästan lite vårkänslor när jag kom ut på min promenad i lördags. Men idag är vintern tillbaka, termometern visar just nu -6 grader.

Nej nu är det nog dags att krypa till sängs, har en lång och intensiv dag framför mig i morgon. God natt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar