torsdag 16 augusti 2012

Fortsatt inskolning

Inskolningen fortsätter, skrev fel sist. Idag var vi där mellan 9-11.30. Åt lunch på förskolan. Gick sådär. Han satt stil, men han lekte mer med maten än han åt. De var soppa till lunch. Jätte god soppa, men Felix kladdade mest. Smörgås åt han ca 1/2. Så när vi kom hem fick han lite korvstroganoff, innan de var dax för vila. Han somnade utan protester. I morgon ska han vila på dagis efter lunch... Får sr hur de går.
Än så länge går de bra med förskola. Blir värre sedan när skolan börjar för mig blir de annorlunda. Hittade schemat för första kursen. Tis den 4.e september har jag föreläsning mellan 9-17 i Huddinge, måste då lämna barnen senast 7.30, och hämtar de runt kl 18. De känns INTE bra. Så långa dagar vill jag inte att de ska ha. De är nästan 11 timmar. Har kollar med min mamma, syster; ingen av de kunde. Ev kunde min pappa och/ eller min bror. Annars får Tomas ta 1/2 föräldra dag den dagen, så han kan hämta barnen vid 16-tiden. Nu börjar verkligheten, med mycket dåligt samvete jämtemot barnen.

I morgon efter dagis ska vi åka ut till landet och äta surströmming med mina föräldrar och min bror :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar