måndag 13 februari 2012

Tidigare o tidigare

Klockan är nu 5.50, och jag ligger i min säng och hoppas att min son ska somna om i hans säng. Han vaknade vid kl 5. Då gick jag upp och ammade honom. Hade bara en tanke i huvudet.... " detta är för tidigt att vakna för att gå upp!!!" Efter att han ammat klart la jag honom i hans säng och gick tillbaka till vår säng. Var tyst i ca en kvart, sen började han skrika igen. Då hade han, ( som han brukar på morgonen) bajsat. De börjar bli en vana, bytte blöjan och la honom sedan i sängen. Hoppas verkligen att han ska somna om, för att vakna kl 5 är alldeles för tidigt. Ok kl 7, de får jag nog ta och acceptera som en lagom tid, men kl 5... då är de nästan natt fortfarande... Nu är kl 6, och än så länge har han INTE somnat om :-(

Igår på em var jag och Ella ute i de härliga vintervädret. Först ville Ella vara i parken här utanför oss. Där lekte hon en dryg timme. Jag hade precis tänkt föreslå att vi skulle gå in när Ella säger
- Nu vill jag åka pulka mamma.
Så då gjorde vi de. I ca 1 timme till...

Åh nej, nu vaknar Ella också. Så nu har jag och Tomas bytt plats. Jag ligger hos Ella i hennes säng, och Tomas ska göra välling och se om Felix vill ha de, och om han kanske kan somna om efter det.... Håller tummarna för att vi kan få båda barnen att somna om någon timme iallafall....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar