lördag 7 januari 2012

Magsjuka?????

Har haft en ganska tuff natt. Iallafall sista delen av natten, från runt halv fem. Felix hade då precis somnat hos mig i sängen efter amning. Då kom Ella in hit. Tomas låg och sov i Ellas säng. Jag bar in henne till hennes säng igen. När jag kom tillbaka till vår säng hade självklart Felix vaknat :-( jag ammade honom igen, då kom Ella tillbaka. Lät henne då stanna kvar, skulle bara störa Felix ännu mer om jag avbröt amning för att gå in med Ella till hennes säng. Hon la sig med huvudet på min rygg. Dröjde inte allt för länge så kräktes hon... På mig. Hade de vart någon annan, vem som helst, Tomas, en nära vän, vem som som kräktes på mig så hade jag fått panik. Fy så äckligt. Men nu var det min älskade dotter, och jag kopplade bara bort att jag fått kräk på nattlinnet. Foccus var att få henne till toaletten ifall de skulle komma mer. Men de gjorde det inte. Och nu på morgonen är hon precis som vanligt. Vid 7-tiden, hade precis lyckats fått Felix att somna om igen. Så då sa jag åt henne att gå in till pappa. Tyckte Tomas kunde ta det. Han hade inte blivit ner spydd under natten. De första hon säger när hon vaknar är att hon vill ha välling. Stämmer inte med magsjuka tycker jag? Då brukar man vara trött och inte särskilt sugen på någonting! Så vad var det?

På morgonen nu så var jag så trött. Felix låg och lekte med en av Ellas leksaker, en kassaapparat. Jag var helt säker på att det inte var några småsaker i den. Plötsligt säger Ella
- mamma Felix har en peng i munnen.
Jag är snabbt inne med fingrarna i hans mun, och mycket riktigt, han hade en plastpeng i munnen. Läskigt, tänk vad snabbt olyckan kan vara framme. Nu gick de bra, och jag tror att pengen var för står för att han skulle kunnat svälja den. Men ändå. Det gäller verkligen att hänga med.

Nu är de dax för frukost. Felix har fått sin gröt, och Ella har fått välling. Nu ska vi vuxna få i oss lite frukost också. Ha en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar