måndag 14 november 2011

Gröt

Jag trodde att det här med välling skulle gå hur bra som helst med Felix. Han har jag druckit ersättning ur nappflaskan utan problem tidigare. Problemet är nog bara att vi har gjort det alldeles för sällan. Kan nog räkna på ena handens fingrar hur många gånger han har fått ersättning. Så nu när jag vill börja inför välling då vägrar han plötsligt att ta nappflaskan överhuvudtaget... Han kniper ihop läpparna och vrider huvudet åt andra hållet. Känner igen detta SÅ mycket från när Ella var liten. Men jag trodde som sagt att det skulle gå mycket bättre med Felix... Tur att han gillar gröt iallafall, då gapar han stort. Jag prövade att ge honom broccoli pureè till lunch det var inte heller någon hit. Kan det ha blivit 2-3 skedar jag lyckades få i honom? Inte var det mycket mer iallafall. Men men, det är väl bara att fortsätta att öva. Vore skönt om vi kunde dra ner lite på amningen, och få bort natt ätandet helt. Min förhoppning är att vi kommer kunna göra som jag gjorde med Ella, att jag ammar honom 1-2 ggr per dag, och att resten är mat. Ella ammade jag tills hon var 10 månader. Sedan slutade vi helt.

I går flyttade vi ytterligare lite möbler som vi inte hann flytta i lördags. Så nu känns det MYCKET bättre här hemma. Bara lite små saker kvar sen så är vi klara :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar