tisdag 23 augusti 2011

Nytt läkarbesök

Igår gjorde jag något väldigt nyttigt :) nyttigt för mig själv... Jag gick hemifrån UTAN Felix 2 ggr. Självklart lämnade jag honom inte själv hemma. Han låg tryggt o sov i sin säng medans hans pappa satt framför datorn och pluggade. 1:à var på fm. Jag ammade honom strax innan jag gick hemifrån. Tog sedan bilen upp till centrum för att klippa mig. Jag har nu bestämt mig för att spara till långt hår. Var länge sen jag var långhårig så nu vill jag pröva på det:) Därför var det bara toppning av håret som gällde. Borde ju inte vara allt försvårt. Men jag blev inte alls nöjd:( Kommer INTE gå tillbaka dit och klippa mig. Jag var hemma igen ca 1 1/2 timme efter att jag gått hemfrån och då sov Felix fortfarande. Så det gickju smärtfritt för alla parter :) 2:à gången var lite mer vågade. Men vi var överens om både Tomas och jag att det borde fungera. Felix brukar klara sig åtminstone 3 timmar på en amning. Jag ammade honom vid halv tre och sedan tog Ella och jag bilen in till stan för hennes läkarbesök. Kl 15.30 hade hon tid där. Risken var att vi skulle fastna i rusningstrafiken på väg hem. Till halv sex bord Felix klara sig. Men inte allt för länge till utan att bli allt för grinig. Strax efter kl 17 var vi hemma och det hade gått så bra :) lite steg för att inte säga knappt märkbart för mänskligheten, men ett STORT steg för mig :)

Mer om Ellas läkarbesök då... Ingen allergi, men en funktionell ( han kallade det så läkaren) förstoppning. Ordination: 1 Klyx om dagen i 3-4 dagar, samt 2-3 påsar Movicol om dagen istället för lactulos som hon fått tidigare. Tror ni vet vad Klyx är, annars kan ni söka på det på nätet. Hursomhelst är det inte roligt att ge henne, men det går faktiskt bättre än jag trodde. Idag gick det bättre än i går. Movicol vägrade hon ta i morse, efter mycket om och men kom jag på den suveräna iden att ge det till henne i samma medicin kopp som hon tidigare fått lactulos i. För det har hon tagit utan protester, och då gick det bättre, fick tom kommentaren " Gott mamma" Troligtvis kommer hon att få fortsätta med Movicol länge. Minst 1/2 år. Målet är att hon ska bajsa varje eller varannan dag. Går det mer än 3 dagar ska hon få Klyx igen :( Stackars Lill skruttan, hoppas verkligen att Felix slipper såna problem.

I morgon är det dax för första gången på babysim:) jag får av en anledning inte bada nu, så Tomas får följa med och bada med honom i morgon.

Nu ska jag sluta mina blå och hoppas på en lugn natt:) god natt på er alla där ute :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar