torsdag 11 mars 2010

feber, trött och sjuka pussar :=)

Fick ett telefonsamtal från dagis idag när jag var på jobbet. " Hej de här är Isabell från avdelningen snäckan. Ella har 39 graders feber. " Då var det bara att hämta henne. Tomas hämtade henne. Väl hemma var hon ungefär som vanligt. Sprang fram och tillbaka, pratade massor. När jag kom hem från jobbet så kom hon springade till mig som vanligt. Bobo ( min systers sambo ) var här på em / kväll. Ella satt en hel del i hans knä, när jag frågade Ella om jag inte kunde få en kram så svarade hon tydligt " Nej " Och sedan gav hon Bobo en puss, detta upprepade sig flera gånger. Stackars Bobo vad skulle han göra. " Jag får en massa sjuka pussar " som han själv uttryckte det :=) Framåt sex halv sju började Ella bli riktigt trött. Hon halv låg i soffan med huvudet i mitt knä. Var väldigt nära att somna, så då gjorde vi ordning välling och gav henne, sedan la vi henne. Son somnade på en gång. Har läst lite på vårdguiden. Kanske vår lilla tjej fått 3 - dagars feber: http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Tredagarsfeber/
Tog tempen på Ella precis innan hon fick välling. Tog tempen i örat, den visade på 38.8. Hon brukar ha runt 36.2. Läser man på vårdguiden så är det inte ovanligt att små barn får relativt hög feber, upp mot 40 graders feber. men så länge hon inte är slö, eller vägrar dricka och äta är det ingen fara. Ella är lite tröttare än vanligt, men inte slö. Hon äter och dricker helt ok. Om det är 3 - dagars feber hon har så borde hon få utslag på sön eller mån. Återstår att se. Hoppas att hon får sova lugnt hela natten, både för hennes och vår skull. Jag är ledig i morgon och hela helgen, så vi slipper VAB iallafall :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar