måndag 8 februari 2010

ågel, nej och farfars leende....

Ellas senaste ord är nej, och ågel. Vad nej betyder behöver jag nog inte gå in djupare på, men det används ofta. Ågel = fågel, flygplan.

Idag har jag jobbat dag-pass och Tomas jobbar, som alltid långpass : 7-19. SÅ då är det jag som lämnar Ella. Lämnade henne vid halv åtta. Ella var inte alls med på att bli lämnade på dagis. Hon riktigt klängde sig fast runt halsen på mig ( tänk om man kunde få såna kramar lite oftare hemma ) när jag satte henne i soffan bredvid en av fröknarna så blev det stora protester och en hel del tårar. Det skär verkligen i mammahjärtat att lämna henne då. Men vad har man för väl egentligen?!?! När jag kom och hämtade henne på em fick jag höra att det hade gått jätte bra, hela dagen. Hon hade ätit och sovit bra och lekt mycket. jag har tidigare nämnt att vi gjort ett collage med bilder på bla; Tomas o mig, farmor o farfar och mormor o morfar. När jag hämtade henne idag sa en av hennes fröknar " Hon har farfars leende " Det kan nog stämma. För hon har iallafall sin pappas mun, och han har sin pappas mun....

Idag har det börjat en pojke till på Ellas dagis. Så nu är inte Ella yngst på dagis längre. Den nya pojken var född i början på november...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar