fredag 3 juli 2009

Blixtar och dunder...

Idag har nog sommaren kommit av sig lite... på fm har det åskat, blixtrat och regnat... Just nu regnar det bara. Kan hoppas att det spricker upp på em.

Igår var vi på födelsedagsfest hos en kompis till mig hennes man fyllde 33 år igår. Vi tog med oss Ella dit. För de har också en dotter som är jämngammal med Ella. Det roliga var att det var inte bara vi som hade barn med oss. Var nog en 3 bebisar till. Men Ella var för en gångskull en av de äldsta. Den yngsta var bar 2 veckor; plutt. Vi var kvar till strax efte rkl 23 då hade Ella tillslut somnat i vagnen. Gick inge vidare att få henne att somna. Eller Tomas lyckades först. Men efter en dryg kvart så vaknade hon igen. Jag gick en runda med henne i vagnen , men inte somnade hon inte. Hon skrek inte heller, tittade man på henne så fick man ett stort leende tillbaka. Så tillslut gav jag upp, hon fick ligga i vagnen så länge hon var nöjd, närmare halv elva så sov hon... Skruttan klart man inte vill sova när man är på fest :=) Väl hemma sen gick det hur bra som helst att flytta henne till sängen från vagnen. Sov gott utan någon hosta och vaknade vid halv åtta. Låg och pratade ett tag men visade sedan tydligt att hon inte alls hade någon lust att ligga kvar i sängen. Jag sätter mig uppi sängen och möts av hennes sotra blåa ögon, då har hon vänt sig och ligger på mage i sängen och tittar ut mellan spjällorna på sängen... Då var det dax för lite gröt frukost, efter det har hon lekt lite i sin gåstol, suttit och lekt i babygymet ( inge roligt att ligga ner längre, nu nar man kan sitta ) och busat lite med mig. Så runt halv elva så var min lilla bebis trött och lite kingig. La henne då i hennes säng i hopp om att hon skulle sova, först blev det protester, men de varade bara i några sekunder, efter några minuter sov hon. SÅ nu ska nog jag pass apå att lägga mig i soffan och läsa lite bok. Om vädret bättre sig så blir det nog en promenad i em.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar