söndag 21 juni 2009

Så var midsommar över

Midsommarafton var lyckad. Vi började hemma hos min föräldrar med sill lunch. Då var vädret fortfarande helt ok. Efter maten var det att packa in alla i tre bilar för att åka och titta på lite midsommarfirande. Tomas hade vår bil till jobbet. Men Camilla och Tobbe hade taigt med sig 2 bilbarnstolar, så jag satt och trängdes i baksättet mellan två söta bebisar :=) Den ena ( Jill ) sov så gott, den andra ( Ella) höll sig vaken. När vi väl kom fram så fick vi parkera bilarna en bra bit från själv firande. Så det blev till att promenera, men det gjorde inte så mycket, vädret var helt ok och det var en trevlig skogsväg att gå utmed vattnet.


När vi väl kom fram till midsommarstången dansandes sista dansen runt midsommarstången. Så vi hann inte se så mycket av det...



Men det var lite sång och så efter så helt bortkastat var det ju inte :=) När vi hade vart där i ca 30 minuter började det regna. Först lite grann, då bestämde vi oss för att gå, hann få på regnskyddet på vagnen så var det som att himlen öppnade sig. När vi hade hunnit halv vägs till bilarna så började det hagla också... Lagom tills vi kom fram till bilarna så slutade de :=) Vid det här laget så hade Ella somnat. Sov i bilen tillbaka och jag lyckades flytta henne till vagnen utan att hon vaknade. Men hon sov inte länge till kanske 10 minuter... Lite för lite, men vad ska man göra?! Ella var lite grinig på kvällen. Men inte värre än att det gick att lugna henne i någons famn. Hon somnade snällt vid halv nio. Själv somnade jag nog inte förrns närmare halv två :=) Vädret var som en typsik midsommar, lite sol, lite regn. Ella och jag sov kvar hos min föräldrar. Tomas skulle ju ändå jobba hela helgen. Så Ella har fått mycket tid med mormor o morfar i helgen.
Har haft en riktigt trevlig helg. Min syster och hennes pojkvän var över i lördags också. Blev en riktigt lång promenad på em. Var ute i två timmar. På kvällen såg vi på " vi hade iallafall tur med vädret 2 " min bror skrattade gott, han sa att han tyckte den var nästan bättre än den förste... Kan jag inte riktigt hålla med om.


Vi tog med oss gåstolen som Ella fått låna av Anna o Patrik. Den gillar hon. Kan utforska världen på ett helt annat sätt då. Få tag på saker som hon inte kommer åt annars...


Vi stannade kvar och åt middag med mormor o morfar ikväll sedan åkte vi hem. Kom hem vid åtta tiden. Tomas bytte på Ella och gav henne välling och la henne sedan. Hon somnade så snällt. Tomas och ajg satt på balkongen ett tag och pratade. Men tillslut blev det för kallt. Då passade Tomas på att ringa sina föräldrar och jag passar på att uppdatera här :=)

2 kommentarer:

  1. Trist med regnet, annars lät det som ni haft en fin midsommar... kramis

    SvaraRadera
  2. Det är väl typiskt att det skall regna, men det låter som ni har haft en mysig helg ändå. : )

    SvaraRadera