lördag 7 november 2015

Lördagsmorgon

Godmorgon... Jag blev väckt av Felix för ca 10 minuter sedan. Blir väckt till en grå novembermorgon. November är nog den månaden på året jag tycker allra minst om. Det är ofta grått och kallt. De allra flesta löven har fallit av träden. Oftast ingens snö så det blir mörka gråa dagar. Redan vid 15-tiden börjar det mörkna. Fast en riktigt grå dag känns det aldrig som det blir ordentligt ljust :( Tur att det är en månad med "bara " 30 dagar. För efter November kommer December. Förvisso lika mörk (t.o.m mörkare) men då är chansen större att det kommer lite snö och lyser upp. Dessutom lyser många upp inomhus med juldekorationerna :) Hela Decebmer har man jul och nyår och för många lite extra ledighet att se framemot. Januari skulle kunna vara (och är säkert för många ) en depp-månad det också. Men då vet man att det har hänt, även om det är mörkt då också så tycker jag att vetskapen om att det har vänt gör Januari till en lättare månad än November. Dessutom även i Januari är chansen till snö större än i November. I februari börjar man t.o.m märka att det blir ljusare, och i Mars börjar man skönjs våren. Vilken är eran "depp-månad?

Åter till dagen, Jag hör nu hur Felix leker i sitt rum. Ella är hos en kompis. Fick i går em ett sms av Ellas kompis mamma, där hon frågade om hon kunde ta med sig Ella hem efter fritids så kunde hennes dotter och Ells leka. Det fick hon gärna göra :) Senare fick jag ett sms där hon undrade om Ella fick sovs över, och om jag hade lust att komma över och äta middag. Även det lämnade jag ett ja till. När Tomas kom hem strax efter kl 18 åkte jag över till dem. Jag blev kvar där till strax efter kl 21. Sedan åkte jag hem och umgicks med min man. Felix sov redan gått i sin säng då.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar